2013. november 29., péntek

Just the way you are



Néha előfordul, hogy nagyot csalódunk, és magunk alatt vagyunk. Ekkor érdekes módon az összes sikeresebbnél-sikeresebb ismerősünk felvonulást tart előttünk, kifejezve, és ráerősítve arra, hogy mennyire szerencsétlenek, és alantasak is vagyunk hozzájuk képest. Hogy soha nem érhetünk el arra a szintre, ahol ők állnak. Hogy soha nem fogunk a dobogó első fokán állni a futóversenyen, hogy soha nem kapjuk meg az év énekese díjat, hogy mi csak megbukhatunk a félévi vizsgáinkon, hogy mi soha nem kaphatjuk meg álmaink pasiját, minket soha nem fognak szeretni…
Hogy kevesebbek vagyunk, mint a többiek. Ez nem igaz.
Kecskés egyszer húsz percet késett tőlünk. Megkérdeztem tőle miért. Ezt válaszolta:
„Idefelé jövet a vízparton megláttam egy lányt, aki egyedül ült az egyik lépcsőn, kezében a világító telefon képernyője, és sírt. Tovább mentem, de eszembe jutott, hogy én is ültem így ott azon a lépcsőn. És tudom, hogy mindennél jobban vágytam volna valakire, aki észrevesz, odajön hozzám, és megkérdezi, minden rendben van-e…”
Mindenkinek vannak rossz napjai. De amikor sorozatban azt tapasztaljuk, hogy rossz napjaink vannak, ingatag a lelkivilágunk, akkor nem biztos, hogy minden rendben van.
Vannak pillanatok az életben, amikor eljön az ideje, hogy változzunk. Egyik pillanatról a másikra, mert nem halogathatjuk tovább. Mert a vége kétféleképpen végződhet csak: elkezdődik egy új történet, vagy folytatjuk a régi kis szürke életünket, és hagyjuk, hogy betemessen minket a por.
Kuszi barátnőm sokat szokott ezen molyolni, és rendszeresen szomorkodik is miatta. Azt mondta, azért szeretné, hogy azért szeressék, amilyen valójában belül.
Elgondolkoztam ezen. Amilyen belül.
Én is voltam olyan, mint ő. Görcsben állt a gyomrom minden nap, és legszívesebben bebújtam volna a sarokba, nehogy meg kelljen szólalnom, közben pedig áhítattal vártam a szőke herceget, hogy észrevegye a rút kiskacsát. Így talált meg, és használt ki az összes hülye, aki csak tudott. Én pedig csak ültem a sarokban, kapucnis pulóverben, és bő farmerban, lófarokkal és pápaszemmel, azt hajtogatva, hogy én ilyen vagyok, aki akar, szeressen ilyennek, én nem tudok, és nem is akarok más lenni, különben sincs szükségem változásra.
Érdekes, hogy minden ember az életedben tanít valamire. És bennem ez az egy mondat nagyon megmaradt: „…te nem is vagy okos, csak jó a memóriád. Kis hülye. Vagy inkább nagy…”.
Ez volt az a pillanat, amikor végigfutott az agyamon, hogy na itt van stop. Én miért ne lehetnék több annál, aminek mindenki hisz? Az indított el az utamon, hogy meg akartam mutatni az összes szerencsétlennek, aki lenézett, hogy más vagyok. Nem az a jelentéktelen szürke egér, aki bárkinek odaadja a matekháziját lemásolni. Nem az a stréber lány a második padból…
Meg kellett szeretnem magamat. Egész addig a tükörnek azt mondtam, hogy csúnya vagyok. Hát megpróbáltam úgy kinézni, hogy tetszek magamnak.
Azt akarod, hogy a belső értékeid miatt szeressenek? Azért amilyen valójában vagy? Ez rendben van. De akkor olyannak kell lenned, amilyen valójában vagy. Kívül-belül.
Tudod, Kuszi, én nem vagyok kárörvendő. De kevés jobb érzés van annál, amikor ott állsz a színpadon, aztán azok, akik addig lenéztek, odajönnek hozzád, meg sem ismernek, és megkérdezik: Csúcs volt, te ki vagy?
Te pedig azt felelheted:
„A stréber a második padból.”


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése